PlayStation ve Xbox gibi konsollarda popüler olan oyunlara rakip olabilecek ilk yüksek kaliteli AAA blockchain video oyununu geliştirmek için yarış devam ediyor. Bazı ilgi çekici adaylara rağmen ortada net bir lider yok ancak Shrapnel bunu değiştirebilir.
Bu alanın rakiplerinden biri olma potansiyeline sahip Shrapnel, oyunun tüketiciler tarafından beğenilme şansını artırmaya yardımcı olabilecek ek bir finansman sağladı. Shrapnel’i geliştiren şirket Neon Machine, Polychain Capital’in liderliğinde A Serisi finansmanda 20 milyon dolar topladı.
Yatırıma Griffin Gaming Partners, Brevan Howard Digital, Franklin Templeton, IOSG Ventures ve Tess Ventures gibi isimler de katıldı. Bu son finansman, VC finansmanının düştüğü bir dönemde gelen 10,5 milyon dolarlık 2021 tohum yatırım turunu takip ediyor.
Shrapnel, son derece popüler ve son derece başarılı Call of Duty serisine benzeyen ve Unreal Engine 5 kullanılarak oluşturulan birinci şahıs nişancı oyunudur. Oyunun Aralık ayında ilk olarak ücretli kullanıcılar için piyasaya sürülmesi, daha sonra ise ücretsiz bir sürümünün çıkarılması bekleniyor. Oyun 2024’te genel kullanıma sunulacak.
Neon konuyla ilgili olarak yaptığı açıklamada, “Bu finansman, önümüzdeki aylarda oynanabilir sürümlerin artmasıyla birlikte başlayacak olan ekip için kritik bir zamanda geliyor. Yaklaşan önemli kilometre taşları arasında, oyun içi öğelerin satın alınabileceği ve takas edilebileceği Shrapnel Marketplace’in başlatılmasının yanı sıra oyuncuların görünümler, haritalar ve diğer oyun içi öğeler oluşturması için yaratıcı araçlarının daha da geliştirilmesi yer alıyor.” ifadelerini kullandı.
Şirketten yapılan açıklamada, Shrapnel’i geliştiren ekibin Halo, Call of Duty ve Star Wars gibi yüksek profilli markaların oyunları üzerinde çalıştığı belirtildi. Shrapnel CEO’su Mark Long, vizyonunun “oyuncuların oyun varlıklarına gerçekten sahip olduğu ve yarattığı, satış rekorları kıran kalitede bir nişancı oyunu” yaratmak olduğunu söyledi.