Elden Ring, Dark Souls gibi iddialı yapımların yanı sıra Tekken ve Pac-Man gibi retro klasiklerin arkasındaki Japon oyun yayıncısı Bandai Namco, Asya pazarı için mobil blockchain oyun sektöründeki araştırmalarına aralıksız devam ediyor…
Bandai Namco’nun Kurumsal Gelişimden Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Karim Farghaly, Las Vegas’ta düzenlenen Esports and Gaming Business Summit etkinliğinde verdiği bir röportajda blockchain’in video oyunlarındaki potansiyel rolüne ve stüdyonun kripto dünyasında neler keşfettiğine ilişkin açıklamalarda bulundu.
Bandai Namco’nun Amerika bölgesinde sekiz yıldan fazla çalışan Farghaly, yayıncının blockchain entegrasyonlarının mobil odaklı iş modeline nasıl uyabileceğini araştırdığını söyledi. Farghaly’nin konuya yönelik kullandığı ifadeler şöyle:
“Web3 altyapısının nasıl çalışabileceğini şirket içinde araştırdık. Asya açısından bakıldığında, Web3 söz konusu olduğunda bunları ve Batı pazarı ile Asya pazarı arasındaki farkları düşünen kurumsal planlamamız aracılığıyla Tokyo’daki bir ekiple çok yakın çalışıyorum. Web3 Asya’da, kesinlikle oyuncuların Batı’daki gibi tepki gösterdiği bir şey değil. Web3 ve kriptoda başarılı olacak ve büyük kitlelere ulaşmaya başlayacak ilk oyunların büyük olasılıkla Asya’da olacağını düşünüyorum; bu benim kişisel görüşüm.”
İlgi yüksek…
Asya’da blockchain oyunlarıyla ilgili daha az ön yargı var, bu da daha fazla aktivite anlamına geliyor. Şu ana kadar Japonya ve Kore’deki büyük yayıncıların batı dünyasına kıyasla aktif olarak blockchain oyunları geliştirmesi bunun doğru olduğunu kanıtladı.
Sega gibi Bandai Namco da benzer şekilde blockchain oyunları geliştirmek için blockchain firması Double Jump.Tokyo ile çalıştı. Bu yaz Bandai Namco, oyuncuların NFT olarak kendi Ryu yaratıklarına sahip olabileceği, Ryuzo adında yapay zeka destekli bir sanal evcil hayvan oyunu geliştirdi. Ryu NFT’leri Oasys blockchain’inde saklanıyor. Bandai Namco, daha önce Oasys’e yatırım yapmış, Sega ve Ubisoft da Oasys zincirinde projeler geliştirme taahhüdünde bulunmuştu.