Next 2022 GamesBeat Summit etkinliğinde blockchain oyunları konuşuldu…

Son dönemin öne çıkan etkinliklerinden Next 2022 GamesBeat Summit (GBSN) kapsamında dikkat çekici konulardan biri de blockchain oyunlarının geleceği oldu. Stardust’tan Canaan Linder, Making Fun’dan John Welch ve Playful’dan Paul Bettner’ın katıldığı ‘blockchain oyunları nasıl yaygınlaşacak?’ başlıklı panelde ilgi çekici tespitler vardı…

Panelde ‘bir önceki yüzyıla’ vurgu yapılarak oyunların çok önce de var olduğu, ancak Space Invaders ve Pac-Man’in kolektif bilince kilitlenerek oyun oynamayı gerçekten öne çıkardığı hatırlatıldı.

Şüphesiz yine de oyunlar biliniyor, ancak geek’ler tarafından benimsendikleri görülüyordu, spor oyunları konsolları ana akım haline getirdi, hemen herkesin Super Nintendo veya Sega Genesis’i mevcuttu…

Devamında yeni bir oyuncu türü ortaya çıktı; Madden’i veya Call of Duty’yi oynayan ve başka hiçbir şeye ilgi duymayan geniş kesimler söz konusuydu…

Mobil oyunların yükselişi de benzer; Farmville, Candy Crush ve Angry Birds dünyayı kasıp kavurdu. Ebeveynlerin bu inanılmaz popüler mobil oyunları oynamak için yeni dizüstü bilgisayarlar ve yeni telefonlar satın alma noktasına geldiğini gördük…

Tüm bu aşina olunan bilgilerin sonucunda panelistlerden Welch, günümüzde blockchain oyunlarının ana akım haline dönüşmek için benzer bir şeye, yani ‘çılgınca ilgi gören yapımlara’ ihtiyaç duyduğunu söyledi. Aksi durumda blockchain oyunlarının hiçbir zaman ana akım haline gelemeyeceğini sözlerine ekledi.

Canaan Linder ise “Şu anda oyunlar *intranetlerdir.” diyerek şöyle devam etti: “NFT‘ler ve blockchain, tüm bu bağımsız, farklı oyunları ve toplulukları tek bir büyük oyun ekosistemine bağlamanın yolunu temsil ediyor.”

Next 2022 GamesBeat Summit’in bu sene 14. kez düzenlendiğini belirtelim.

*İntranet, sadece belirli bir kuruluş içindeki bilgisayarları, yerel ağları ve geniş alan ağlarını birbirine bağlayan, çoğunlukla TCP/IP tabanlı bir ağdır.

KaynakVenturebeat