Blokzinciri teknolojisinin birçok sektöre yenilikler getirdiğini biliyoruz. Bunlardan birisi de oyun sektörü olacak. Gitgide büyüyen oyun sektöründe blokzincirinin sunduğu iyileştirmeler teknolojiyi sektörün vazgeçilmezlerinden biri haline getirebilir.
2018 yılında oyun sektörü yaklaşık 138,7 milyar dolar gelir elde etti ve Newzoo’nun verilerine göre bu yaklaşık yüzde 9,6 büyüyerek 2019’un sonunda 152,1 milyar dolara ulaşacak.
Bu büyük rakamlara rağmen Forbes oyun endüstrisindeki büyümenin yavaşlayacağını öngörüyor. Bunun sebebini ise oyuncuların daha fazla içerik ve abonelik satın alması, aksesuar ve donanım satışlarının azalmasına bağlıyor. Başka bir sorun ise oyuncuların P2P ve oyun içi platformlar arası satın alımlar yapmak için evrensel bir dijital para birimi kullanılaması. 1.000 oyunculu bir LendEDU anketinden elde edilen veriler, 6-10 saat boyunca oyun oynayan oyuncuların yüzde 69’unun ortalama 84,67 dolarlık mikro ödeme yaptığını analiz etmişti.
Şu anda, oyuncuların gizlilik riskleri sunan bir kredi kartıyla alışveriş yapmaları ya da farklı platformlarda depolanan ve kullanımları için nispeten kısıtlanmış birkaç belirteç kütlesi toplaması gerekiyor. Sektörün, her platformun e-mağazasında P2P işlemleri veya oyun içi satın alımlar yapmak için oyunlar arasında sorunsuzca değiştirilebilen evrensel bir dijital para birimine veya bir belirtece ihtiyacı var. Blokzinciri teknolojisi de burada devreye giriyor.
Ubisoft geçtiğimiz günlerde ağındaki oyun ve mikro işlemlere yardımcı olmak için EOS blokzincirini deneyeceğini açıklamıştı. Ethereum Express CEO’su Vlad Miller’ın yakın zamanda söylediği gibi “Bu tür platformların önemli avantajlarından biri yatay ölçeklendirme yeteneğidir. PoA hizmetleri ortak işlem işleme için bilgi işlem gücünü birleştirerek tüm ağın verimini artırabilir.”
2017 ve 2018’de, kripto para birimi ve blokzinciri, oyun endüstrisinin bir sonraki seviyeye tırmanması için gereken ödeme altyapısını oluşturacak teknoloji olabilir. Şu anda oyuncular, platformlar arası aktarılamayan çok sayıda platforma ve oyuna özgü token biriktiriyor ve bu, oyuncuların ihtiyaç duydukları oyuna özgü dijital para birimleri için takas yaptıkları ve ticaret yaptıkları ikincil pazarların gelişmesine yol açtı.
Sektör, platformlarına ve lisanslamalarına bakılmaksızın binlerce oyun arasında işlem görüp aktarılabilen değiştirilebilir, evrensel, çok zincirli dijital varlıklara ihtiyaç duyuyor.