Geçtiğimiz yıl Asya’nın mobil oyun piyasası 41,5 milyar dolarlık bir gelir elde etti. Blokzinciri araştırmacısı olan Cham Pham’a göre 2020 yılı özellikle blokzinciri teknolojisi sayesinde çok daha kârlı olabilir.
E-sporun 2022 Asya Oyunları’na dahil edilmesiyle birlikte Asya bölgesinde bir oyun patlaması gerçekleşiyor. Blokzinciri teknolojisi de bu sektöre oyunlardaki sanal ögelerinin kullanılabilirliği konusunda yardımcı olacak.
Animoca Brands’ın Kurucu Ortağı ve Başkanı Yat Siu, blokzinciri endüstrisinin kitlesel olarak benimsenmesinin oyunlardan geçeceğine inanıyor.
Güney Kore
Güney Kore belki de blokzinciri oyunların en çok talep göreceği yer olabilir. Küresel nüfusun yüzde 1’i ile ülke, dünyadaki kripto para ticareti platformlarının yüzde 30’unu oluşturuyor.
Dahası, 2018 yılında Kore hükümeti yaptığı çalışmalarla blokzinciri ve kripto para birimi endüstrisini meşrulaştırarak kripto borsalarını düzenlenmiş finansal kurumlar olarak tanımaya başladı.
Bu nedenle Güney Kore’de blokzinciri teknolojisinin desteklediği oyunların büyük bir potansiyeli var diyebiliriz. Yine de geçen yılki gelişmelere rağmen Güney Kore hükümetinin blokzinciri ve kripto para birimlerine yönelik tavrı netleşmiş değil.
Japonya
Japonya’da yapılan düzenlemeler de blokzinciri dostu bir yola doğru gidiyor. JCBA’nın yayınladığı yeni kılavuz firmalara bu alandaki çalışmaları için rehberlik ediyor.
Kılavuz sayesinde geliştiriciler artık oyuncuların oyun içi varlıkları daha iyi kontrol edebilmelerine olanak tanıyan blokzinciri tabanlı oyunlarda düzenlemelere uyabilecekler.
Dijital oyun pazarında 19,2 milyar dolar gelir elde eden Japonya, My Crypto Heros (MCH) gibi uygulamalarda blokzinciri oyun pazarının lideri konumunda.
Çin
Asya’nın geri kalanı oyun patlamasını kucaklarken Çin hükümeti 170 milyondan fazla çocuğu hedef alan yasaları uygulamaya koymaya hazırlanıyor. Yeni yasa, 8 ila 16 yaş arasındaki çocuklara oyun süresi ve harcama kısıtı getiriyor.
Çin her ne kadar kripto para birimlerine yönelik sert bir tutum sergilese de blokzinciri teknolojisine yönelik o kadar mesafeli değil. Başkan Şi Cinping’in açıklamalarıyla birlikte ülkede blokzinciri teknolojisine yönelik çalışmalar hızla artıyor. Oyun sektörünün bundan nasıl etkileneceği merak konusu.
Hong Kong
Hong Kong’da siyasi karışıklık, Gods Unchained adlı Ethereum tabanlı bir oyunun popülaritesini artırıyor.
Blokzinciri tabanlı kart oyunun popülaritesi, Hearthstone’un yapımcısı Blizzard’ın Hong Kong’taki demokrasi yanılısı protestoları desteklediği gerekçesiyle bir yayıncıyı cezalandırmasının ardından yükselişe geçti.
Blizzard daha sonra kararından vazgeçse de bu süre zarfında Gods Unchained oyunu büyük bir kitle kazandı.
Blokzinciri teknolojisi, uzun vadede oyunu daha da kazançlı hale getiren oyun içi öğelerin azlığı sorununu çözüyor. Ancak Asya’da her şeyin yolunda gitmediği aşikar. Japonya gibi blokzinciri ve kripto para birimlerine olumlu yaklaşan ülkelerde oyun sektörünün geleceği daha parlak olsa da Çin ve Güney Kore gibi belirsiz pazarlarda ne olabileceğini kestirmek zor. Blokzinciri teknolojisi birçok sektörde olduğu gibi oyun sektörünü de etkilemeye devam edecek.