Blockchain’i fikri mülkiyet için kullananların sayısı artıyor. Son olarak EY ve Microsoft, medya ve eğlence endüstrisine yönelik yeni bir çalışma için birlikte hareket etme kararı aldı.
Medya ve eğlence sektörü teknolojiden hem en fazla faydalanan hem de kimi konularda karşıt seslerin yükseldiği bir alan. MP3 formatındaki şarkıların internet üzerinden ücretsiz bir şekilde indirilmesi kimi müzik yapım şirketlerinin adeta savaş açmasına yol açmıştı. Zamanla lisanslı müzik aboneliği sunan Spotify ve Deezer gibi servislerin yaygınlaşması ise barış güvercinlerinin sektörün üzerinde uçmasını sağlamıştı. Kuşkusuz benzer bir senaryo torrent ağlarından indirilen filmler nedeniyle sinema sektörü için de geçerli.
Microsoft’un, dünyanın önde gelen danışmanlık şirketlerinden EY ile başlattığı işbirliği ise konuyu farklı bir noktadan ele alıyor. Yapılan açıklamaya göre Blockchain bazlı bir servis geliştiren iki firma, telif haklarının yönetimi ve ilgili varlıkların lisanslanması süreçlerini hızlandırmak ve kolaylaştırmayı amaçlıyor.
Sunulan çözüm, fikri mülkiyet veya varlıkların, üçüncü taraflara lisanslandığı ve içerik oluşturucuların telif hakkı sözleşmelerine dayalı olarak bu hakların ödenmesi üzerine şekillendirilmiş. Fikri mülkiyetin geçerli olduğu durumların her ay milyarlarca dolarlık büyüklük üretmesinden hareket eden EY ve Microsoft, sektördeki oyuncular arasında daha fazla güven ve şeffaflık sağlama iddiasında. Ek olarak, telif hakları süreçlerindeki operasyonel verimsizliklerin önemli ölçüde azaltılması ve manuel olarak yürütülen mutabakat işlemlerinin otomasyona tabi tutulması amaçlanıyor.
Oyun sektörü de işin içinde
Blockchain’in en önemli artılarından biri olan akıllı sözleşme mimarisi, bu çözüm özelinde her bir katılımcının konumunun doğru ve gerçek zamanlı hesaplanmasını sağlayacak.
Microsoft’un Azure bulut platformu üzerinde çalışan sistem, aynı zamanda ikili anlaşmaların gizliliğini de sağlayacak.
Sunulan çözüm, her ne kadar müzik ve sinema endüstrilerine yönelik gibi görünse de fikri mülkiyetin var olduğu her alan için kullanılabilecek. Test çalışmalarını yürüten Ubisoft’un dünyanın önde gelen oyun yapımcıları arasında bulunması bunu kanıtlar nitelikte.