Oyun sektörü Blockchain ile değişecek

Dünya genelinde iki milyardan fazla oyuncuya ev sahipliği yapan oyun sektörü, Blockchain teknolojisiyle değişiyor. Teknolojinin sunduğu yüksek güvenlik ve yeni fırsatlar Sony ve Ubisoft gibi teknoloji devlerini cezbederken, firmalar Blockchain kullanarak oyunlar geliştiriyor. Oyuncular Blockchain sayesinde oyun içinde kripto para kazanıp harcayabiliyor, hesapları ise her zaman güvende kalıyor. 

Blockchain teknolojisi oyun sektörüne 2013 yılında HunterCoin oyunuyla girdi. Oyuncuların görevleri tamamladıkça kripto para kazanarak oyun içinde kullanabildiği oyun, Blockchain’in oyunlarda da kullanılabileceğini ve oyuncuların oyun oynarken Bitcoin kazanıp harcayabildiğini göstermesi açısından büyük önem taşıyor. HunterCoin’in açtığı yeni yolda gelişmeler devam ederken 2017 yılında çıkan CryptoKitties, insanların oyunlarda Blockchain kullanımına olan ilgisinin rastlantı olmadığını gösterdi. Sevimli kedileri besleyip büyüttüğümüz oyunda Blockchain güvenlik tedbiri olarak kullanılıyor. Oyuncuların hesapları ve oyundaki varlıkları Blockchain teknolojisi sayesinde güvence altına alınıyor. Böylece oyuncular karakterlerinin çalınmasından korkmadan oyunu gönül rahatlığıyla oynayabiliyor.

Gelişmeler büyük olsa da Blockchain oyunlarının bir eksiği var: Oyunlar genel oyuncu kitlesine pek de hitap etmiyor. Neyse ki Ubisoft gibi büyük oyun yapımcıları bunu değiştirmek için çalışmalara başladı. Firmanın HashCraft isimli oyununda oyuncular kendilerine adalar tasarlıyor. Tüm süreçler merkezi olmayan Blockchain teknolojisi ile kayıt altına alındığından, oyuncuların adaları bağlantı sorunlarından etkilenmiyor. Eklenen her yeni materyal, yapılan her yeni düzenleme her zaman olduğu gibi kalıyor. Böylece interneti kesilen bir oyuncu, saatler boyunca uğraşıp tasarladığı adasını, oyuna tekrar girdiğinde nasıl bıraktıysa öyle buluyor. Oyunda tasarlanan adalar ayrıca kripto paralar karşılığında diğer oyuncular tarafından ziyaret edilebiliyor.

SingularityHub’ın haberine göre 2015’in Aralık ayında, 77 bin Steam kullanıcısının hesapları ele geçirilmiş, firma büyük bir kriz yaşamıştı. Blockchain teknolojisi sayesinde, benzer senaryoların ve oyun içi hile kullanımlarının önüne geçmek mümkün hale geliyor. Dünyanın önde gelen teknoloji ve oyun sektörü liderleri Blockchain’e bu yüzden yatırım yapıyor. Japon internet servis sağlayıcısı GMO, kendi oyun içi ödüllendirme sistemlerinde Bitcoin kullanmak için bir çalışma yaptı. Ağustos ayında ise bu çalışmanın ilk meyvesi olan Whimsical War oyununu duyurdu. Sony ise PlayStation Network kullanıcılarının bilgilerini korumak için Blockchain teknolojisini kullanacağını, 2019 yılında ise PlayStation 4 için yeni bir Blockchain oyunu çıkaracağını duyurdu.

Blockchain teknolojisinin bilgisayar oyunlarındaki kullanımı hızla artarken, firmalar teknolojinin potansiyelini yavaş yavaş keşfediyor. Görünen o ki, oyun sektöründe Blockchain’in adını gelecek yıllarda çok daha sık duyacağız.